Monday, 30 October 2017

7 Sebab Kenapa Kita Perlukan Suplimen?

Setiap orang ada pendapat yang tersendiri bila sebut je pasal suplimen kan?..Dan jangan terkejut ramai jugak yang cakap suplimen ni macam ubat..hehe..


Lain tau ubat dengan suplimen..haaa..Yang tu kita cerita lain kali ye..

Hari ni Syida nak cerita pasal Kenapa Kita Perlukan Suplimen dalam kehidupan kita seharian..

Sini Syida senaraikan 7 Sebab Kenapa Kita Perlukan Suplimen..

1. Kita sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar dan radikal yang menjejaskan kesihatan badan.

2. Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien. Hakikatnya nutrien hanya boleh didapati dari pemakanan.

3. Buah- buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat racun serangga atau bahan kimia.

4. Mengamalkan gaya hidup tidak sihat seperti kurang bersenam atau bersukan dan merokok.

5. Rutin pemakanan kebanyakan manusia sekarang yang tidak hiraukan diet yang seimbang.

6. Gangguan penyerapan nutrien dari makanan, akibat dari pengambilan kafein, gula dan garam berlebihan.

7. Kehilangan nutrien dalam makanan, terutamanya di kedai makan, restoran makanan segera, masak terlalu lama dan sebagainya.

Semoga info tentang 7 Sebab Kenapa Kita Perlukan Suplimen bermanfaat untuk anda..

Kalau nak tau lebih lanjut tentang vitamin dari produk Shaklee atau berminat dengan produk Shaklee, boleh hubungi kami: 


Nurul Syahida (Syida)

013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama

Pengeposan ke seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment

Followers

sila klik kat sini ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
CK Free Auto Backlink\ SEO-Ping Check Page Rank Backlink - OhDunia.my Active Search Results