Saturday, 16 September 2017

Bioflavonoids




Korang tau tau ape yang benda yang dinamakan sebagai Bioflavonoids ni? hehe

Kalau kat buah oren yang kita dah kupas tu kan, yang urat-urat putih tu lah di panggil Bioflavonoids.. Yang bila kita makan tu rasa dia kelat-kelat tu haaa...Yang tu banyak khasiat tau..😊



Sama macam Vitamin C yang Syida makan setiap hari jugak pun mengandungi Bioflavonoids..


Ape benda la plak Bioflavonoids ni?😁Bioflavonoids ni adalah bahan penting yang membantu meningkatkan penyerapan Vitamin C ke dalam badan dengan lebih baik.

Bioflavonoids terhasil daripada bahagian berwarna sayur-sayuran, buah-buahan, bunga, herba dan bijirin..



Antara kesan kekurangan Vitamin C kepada badan kita ialah:

🔍 Gusi berdarah

🔍 Tanda-tanda lebam pada badan

🔍 Luka lambat sembuh

🔍 Sering letih dan lemah

🔍 Anemia

🔍 Salur darah mengecik

🔍 Rambut gugur

🔍 Sakit sendi

🔍 Darah dalam mata

🔍 Kulit kering dan gatal

🔍 Masalah pencernaan

Ilmu yang di ektrak dari kelas tajuk : Vitamin C? Perlu ke? By Zarina Khalid di #maestroelite 2..

Jadi, agak2 perlu ke tak vitamin C ni? Hehe..

Dan perlu kita ingat, "Badan kita tak boleh produce vitamin C..jadi kita kene makan makanan yang ada vitamin C untuk dapatkannya..😊😊

Nak baca lebih lanjut tentang vitamin C yang Syida makan boleh klik di sini.



Semoga ilmu ni bermanfaat untuk anda di luar sana...LOVE U... :)


Nurul Syahida (Syida)

013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama

Pengeposan ke seluruh Malaysia

1 comment:

  1. Hanya vitamin c shaklee ada bioflavonoids kan.

    ReplyDelete

Followers

sila klik kat sini ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
CK Free Auto Backlink\ SEO-Ping Check Page Rank Backlink - OhDunia.my Active Search Results