Permulaan Asas Untuk Kehidupan Yang Lebih Lama Dan Sihat

ADAKAH ANDA TAHU SAINS TELAH MEMBUKTIKAN BAHAWA IANYA TIDAK MUSTAHIL UNTUK KITA MENJALANI KEHIDUPAN YANG LEBIH SIHAT DAN LAMA?
Tubuh yang sihat bermula dengan kesihatan sel-sel tunggal itu sendiri. Makanan yang diambil untuk sel-sel ini akan menentukan kesihatan dan kesejahteraan secara keseluruhan serta memberi kesan yang dramatik apabila usia anda semakin meningkat. 

Walau bagaimanapun, sel-sel anda akan terus mengalami kerosakkan akibat pendedahan persekitaran harian, tekanan bahkan melalui makanan yang menghasilkan radikal-radikal bebas. 

Radikal-radikal bebas ini memberi kesan buruk bagi tubuh dan menyebabkan sel-sel kita menjadi semakin lemah dan tidak berfungsi, seterusnya menyebabkan tindak balas keradangan yang boleh menyumbang kepada penuaan selular.



Jangan bimbang, terdapat satu penyelesaian untuk mencegah penuaan selular

Resveratrol dan polyphenols telah terbukti berupaya meneutralkan radikal-radikal bebas toksik untuk melambatkan proses penuaan di peringkat selular. 

Polyphenols adalah sekumpulan fitokimia yang terdapat pada tumbuhan dan buah-buahan yang memberi mereka warna serta pada masa yang sama melindunginya daripada penyakit. 

Malah, penyelidikan terbaru mencadangkan bahawa resveratrol dan polyphenols berupaya melambatkan proses penuaan dan menyebabkan jangka hayat yang lebih lama dan sihat.


Adakah anda tahu?

Telomeres adalah topi pelindungan daripada DNA. Panjang Telomere merupakan faktor peramal untuk kesihatan dan umur yang panjang.


Keupayaan Polyphenols

Kajian makmal mencadangkan bahawa campuran polifenol terhadap 4 bahan-bahan ini boleh: 

• Membantu sel-sel anda melindungi dan membaiki DNA serta memerangi radikal bebas, memastikan sel-sel akan sentiasa sihat. rujukan 1,2 

• Mengoptimumkan prestasi sel dengan melambatkan pembentukan protein AGE (Advanced Glycation End-Product). Protein AGE dikenali sebagai penyebab kepada sikap tidak bertoleransi glukosa dan penuaan selular. rujukan 3,4,5 

• Meningkatkan tenaga selular, membantu memperbaharui dan menyegarkan semula sel anda. rujukan 6

• Meningkatkan kesihatan Telomeres, yang merupakan sebahagian penting daripada sel anda. rujukan 7




APABILA ANDA MEMPUNYAI SEL-SEL YANG SIHAT, ANDA BOLEH:

• Kelihatan dan rasa muda tidak kira apa usia anda. 

• Kekal bertenaga sepanjang hari. 

• Mencapai kesihatan yang optimum, mempunyai imuniti yang lebih kuat dan berupaya mengurangkan risiko kesihatan berkaitan umur untuk kehidupan di masa akan datang. 

• Mengekalkan berat badan yang sihat dan meningkatkan fungsi sistem detox anda.


Tambahkan tahun untuk kehidupan dan kehidupan untuk usia anda.

Penuaan memang tidak dapat dielakkan, tetapi pilihan harian yang anda buat setiap hari untuk penjagaan diri sendiri boleh melambatkan proses penuaan dan meningkatkan kemungkinan kehidupan yang panjang, gembira dan sihat. 

Anda boleh memilih untuk mengambil pendekatan pelindungan penuaan dengan mengamalkan diet yang kaya dengan polyphenols dan resveratrol.


Semoga info tentang Permulaan Asas Untuk Kehidupan Yang Lebih Lama Dan Sihat bermanfaat untuk anda..

Kalau nak tau lebih lanjut tentang Vivix atau nak cuba sirap ajaib (tonik ajaib) ni, boleh hubungi kami:


Nurul Syahida (Syida)

013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama

Pengeposan ke seluruh Malaysia
Post a Comment (0)
Previous Post Next Post