Followers

Saturday, 1 August 2015

Cara Kurangkan Sakit Gigi Semasa Hamil



Bismillah..:)


Saya amalkan pil kalsium Ostematrix Shaklee..




Untuk kedua-dua kehamilan, alhamdulillah tidak pernah mengalami sakit gigi, sakit belakang dan kebas atau kejang kaki..


Alhamdulillah :) selain itu

tidur yang lena dan elak sembelit serta atasi sakit kepala berpanjangan..


Testimoni..credit to --->>Puan Nur Azna Shariza..


_______________________________


Pengalaman Syida sendiri sepanjang 39 minggu 5 hari mengandung, kalsium sangat2 penting lagi2 Syida yang langsung tak suka susu sejak zaman bujang..


Tapi sebenarnya kaannn...kalsium bukan dari susu sahaja taaauuu, banyak lagi sebenarnya sumber untuk kita dapatkan kalsium..:) [hahhhh nak tau sila la taip, "sumber makanan yang mengandungi kalsium" dekat abang sado google nun ya! hihi..jangan marah...hehe]


Sepanjang mengandungkan Aqeef Razin anak pertama Syida, gugur lah sebatang gigi geraham..huhu..sedih...tapi itu la pengorbanan..cheeewwaah!! ;)


Kalsium ibu hamil akan dikongsi bersama dengan anak dalam rahim ibu..ya lah kaaan..logiknya anak nak membesar dengan sihat kat dalam rahim kita mestilah dengan mendapat zat2 yang terbaik dari ibunya..:)


Kalsium yang diambil dari ibunya antaranya untuk pertumbuhan tulang temulang, gigi dan sebagainya..sebab itulah kalsium penting untuk ibu yang sedang hamil..


Pengalaman Syida sendiri bila Syida terlupa nak makan pil kalsium (Syida makan pil kalsium Shaklee iaitu Ostematrix namanya), mesti akan rasa ngilu pada gigi dan gusi serta gusi Syida cepat berdarah..Gosok gigi sikit pun berdarah..


Korang pernah rasa tak?? Hah, kalau pernah rasa macam Syida cerita ni sahlah korang pun tak cukup kalsium..;) :) :)


Tapi yang magiknya kaaann...bila Syida makan Ostematrix, serious sakit ngilu pada gigi dan gusi tu hilang entah kemana..serious memang tak tipu!


Itu sebab lah Syida sayang sangat dengan pil kalsium Shaklee ni..hehe..


Sekian sahaja untuk hari ini..:) :) :)


Untuk info dan order;


Syida 013 921 2767

Pengedar Shaklee Berdaftar yang KOMITED!

8 comments:

  1. Alhmdulillah..ostematrix sebagai asbab auntuk kita KEKAL SIHAT sewaktu hamil dan pantang kan.

    Aqeef dlm perut 39w 5d ye..sama mcm aeisya;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah betul tu ena..asbab makan ostematrix Allah bagi sihat sewaktu hamil..:)

      Aah..39w 5d..kita tengok adik aiesya pulak..hehe

      Delete
  2. terima kasih singgah jenguk 'mak'

    ReplyDelete
  3. Saya pun amalkan OsteMatrix. Wajib ada, kalau tak de rugi. Tapi saya tak tinggal susu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak preggy last year Syida dah star minum susu...tu pun susu segar je lalu masuk tekak sebab dah kena paksa dengan hubby..hehe

      Delete
  4. Replies
    1. waalaikumussalam...terima kasih Azah...:)

      Delete

sila klik kat sini ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...