Followers

Friday, 3 April 2015

MANFAAT UTAMA ESP

Bismillah....Assalamualaikum... :)


Syida memang sangat suka dengan ESP ni...:) Syida ambil ESP sejak Februari 2013..Masa tu Syida pregnant anak pertama iaitu Muhammad Aqeef Razin...Alhamdulillah sangat banyak khasiat ESP pada diri Syida dan juga pada bujang ku yng handsome itu..hehe...



Jum
kita intai apakah khasiat ESP ni...JUM!!! :) :) :)




Manfaat Utama ESP:


  • AWET MUDA - Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.. (patut lah orang tegur Syida macam anak dara dan tak sangka dah kawin..hihi.. Padahal Syida dah ada anak seorang kut... :) mood perasan dan kembang semangkuk pun datanglah bila orang cakap macam tu kan..hehe..)
  • BAIK UNTUK HORMON - kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • BAIK UNTUT PROSTAT - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukar sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  • KULIT REMAJA - Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikanradian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan lukadan mengurangkan kesan parut.
  • PEMBEKAL TENAGA - Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.
  • MEMBAIKI PIGMENTASI - Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • MEMBAIKI MEMORI - meningkatkan kualiti memori, vialiti, dorongan seksual dan rangsangan.

Tahukah Anda?


Indeks Glisemik menempatkan kedudukan kaborhidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah.



Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I) yang tinggi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda.



Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badandan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.



Sesetengah protiein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan.



Energizing Soy Protein dicuci dengan air untuk mengelakkan isoflavones genistein dan daidzein yang kitikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.




with love,

~nurul syahida~
  013 921 2767...

No comments:

Post a Comment

sila klik kat sini ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...